On The Seven: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu On The Seven: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

On The Seven: New York

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

06 Maart 2015 | Verenigde Staten, New York

>> Blog soundtrack || New York - U2 ||

Goodmornin' America! Vanuit een winters New York m'n allereerste blog van mijn reis door de Verenigde Staten van Amerika.

Via een tussenstop op Reykjavik Airport, kwam ik afgelopen maandag om 17:00u lokale tijd aan op JFK Airport, New York City (NYC). Het sneeuwt in NYC, daar was geen twijfel over mogelijk toen ik de buitenlucht in liep. In 2008 ben ik hier al eens eerder geweest, maar toen was het een stuk warmer & droger. Door de perfect aangegeven metrolijnen was ik snel op weg naar de wijk Queens, alwaar ik de aankomende 4 dagen zou verblijven. Rond 19:00u kwam ik aan bij het 'Q4 Hotel': een zeer rustig hostel, gelegen in het westen van Queens. Door de reis was ik toch aardig verrot, dus ik besloot om na een burger (jaja!) te hebben genuttigd de douche in te springen om vervolgens daarna naar bed te gaan. De dag erna stond de verkenning van NYC op het programma.

Na een relaxte nacht stond ik vroeg op om na een sportsessie (Rem! Bedankt voor de TRX, hij wordt goed gebruikt) & na een lekker ontbijtje 'on the Seven' metro lijn te stappen richting Times Square. Voor een tweede keer mocht ik dit punt aanschouwen en ook dit keer was ik weer onder de indruk: wat een chaos, reclameborden & commercie! Uiteraard keek ik (heel cliché) adembenemend omhoog naar de indrukwekkende wolkenkrabbers. Na Times Square was Central Park aan de beurt waarin ik belande in een 'winter wonderland'. Adembenemend hoe mooi het erbij ligt als het gesneeuwd heeft & heb daardoor mooie kiekjes kunnen maken.

Op dag 2 besloot ik om naar Lower Manhattan te gaan waar ik uiteindelijk via Wall Street bij de Freedom Tower belande: het hoogste gebouw van de skyline van NYC. Waar vroeger het WTC stond staat nu een symbool van heropstanding, hoop & vrijheid: lekker Amerikaans dus! Na de Freedom Tower ben ik langs de Hudson gelopen om met de Ferry richting Liberty- & Ellis Island te gaan. In 2008 ben ik langs het Vrijheidsbeeld geweest, nu wilde ik er echt zijn: het symbool van Amerika. Na het Vrijheidsbeeld bracht de Ferry mij naar Ellis Island waar vroeger de immigranten aankwamen in hun nieuwe "Land of Freedom & Oppurtunity". Bijzonder was het om te zien wat een mega operatie dat vroeger moest zijn geweest! De dag sloot ik af op Time Square bij een cliché Amerikaans restaurant: Bubba Gump, Shrimp Co. Voor de niet-kenners onder u, het officiële restaurant wat geïnspireerd is door de film Forrest Gump met Tom Hanks. Gaaf om te zien hoe Amerikanen de horeca bedrijven: uiteraard bleek mijn voorgerecht van shrimps (door Hollandse ogen) een hoofdgerecht te zijn: de porties hier zijn niet normaal groot. Een Amerikaanse vrouw gaf na mijn gesprek met de serveerster mij direct gelijk over hoe Amerikanen hier consumeren! Diezelfde serveerster testte mij nog met filmvragen over de film Forrest Gump: 7 van de 7 vragen goed. Dat ze het maar even weet ;-)

Op de laatste dag besloot ik om de wijk Brooklyn te bezoeken, met in het bijzonder Coney Island. Dit is een bekend strand in NYC & een veel gebruikte filmlocatie door de attracties die daar aan de kust zich bevinden. Door de vele sneeuw was het uitgestorven, maar dat leverde interessante plaatjes op. Hierna vlug richting Upper East Side Manhattan gegaan om een kijkje te nemen in de duurdere winkels van NYC.

NYC is een fantastische wereldstad en dat merk je: overvolle metro's, drukke straten, overal chaos, veel verschillende nationaliteiten & veel commercie. Een fantastische plek om de reis te beginnen, maar het is tijd om NYC te verlaten. Tijd om de reis voort te zetten......

Cheers,

Knoes


  • 06 Maart 2015 - 10:19

    Tim & Michelle:

    Hey Marcel, wat gaaf om te lezen dat je (weer) in NYC bent!

    Times Square blijft een indrukwekkende plek en mooi om Central Park in de sneeuw mee te maken. Zoals de foto last zien een echte Winter Winderland!

    Wat een mooie ervaring om bij "Bubba Gump Shrimp & Co" te hebben gegeten! In 2008 is het volgens mij bij een foto gebleven. En natuurlijk alle vragen goed, we hadden niks anders verwacht! ;)

    Zo te lezen een mooie aftrap van je reis, geniet er van en take care!

    Tim & Michelle

  • 06 Maart 2015 - 11:53

    Martin &Ria:

    Hallo Marcel,
    Wat een leuk reisverslag. Succes jongen!

  • 06 Maart 2015 - 12:03

    Rubin:

    Klinkt goed Knoes. Enjoy your road trip!

  • 06 Maart 2015 - 12:11

    Ellemieke:

    Super top Marcel veel plezier met je volgende etappe ik wacht op je nieuwe blog ps keep your nose kleen

  • 06 Maart 2015 - 12:15

    RinuS:

    Veel plezier daar!!! Ben jaloers!!

  • 06 Maart 2015 - 12:39

    Bea:

    Leuk om te lezen knuffff

  • 06 Maart 2015 - 13:35

    Mandy:

    Hey Mars, klinkt super allemaal! En hoe toevallig, ik hoor nu Alicia K over NY zingen!! :-)

  • 06 Maart 2015 - 14:02

    Anton:

    You 've only just begun.....but it already seems Legen - wait for it-..............

  • 06 Maart 2015 - 19:35

    Pat:

    Hee Marcel! Leuk om te lezen kerel. Ben benieuwd naar de volgende....
    Patje G

  • 06 Maart 2015 - 19:50

    Gerda:

    leuk om te lezen, Marcel. Geniet hoor

  • 06 Maart 2015 - 20:20

    Pa En Ma:

    Mars, leuk verslag. het is nu al een belevenis, nu je auto ophalen en verder Amerika in!

  • 07 Maart 2015 - 09:34

    Berry:

    Mooi stuk ouwe! Maak er wat moois van, plankgas met die bak :)

  • 07 Maart 2015 - 11:08

    Saskia:

    Hey knoesje! Leuk om je enthousiaste verhaal te lezen! Geniet ervan en stay safe! Dikke knuf en hoop snel weer wat van je te horen!

  • 07 Maart 2015 - 15:19

    Jeff:

    Hey Knoes,

    Mooi om via deze blog je ervaringen te lezen.
    Ben nu al venieuwd naar de volgende..
    Heel veel plezier en geniet ervan!

    Gr jeff

  • 07 Maart 2015 - 21:46

    Leo Rensen:

    Hey Marcel wat een belevenis is dat zeg,
    Het is leuk dat je dit allemaal kunt volgen zo op de PC
    Geniet er maar lekker van en heel veel plezier.


    Groetjes Nanny en Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Americana

The Heart of America

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2015

The End of the Road: California

16 April 2015

Viva Las Vegas

11 April 2015

Into the West

05 April 2015

High Noon

29 Maart 2015

The Texas Way
Marcel

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 46812

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Americana

08 Januari 2012 - 02 Juli 2012

The Far Side of the World

Landen bezocht: