High Noon - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu High Noon - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

High Noon

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

05 April 2015 | Verenigde Staten, Santa Fe

>> Blog soundtrack || Far From Any Road - The Handsome Family ||

Goodbye Texas....dacht het ff niet. Voordat ik Dallas zou verlaten moest ik in de vroege ochtend nog even naar Denton. Denton is een voorstad van Dallas en de woonplaats van 2 gasten waarmee ik in New Orleans St. Patricks Day had gevierd: John & Cameran. Zij studeren aan de universiteit van Denton en hadden mij uitgenodigd voor een ontbijt voordat ik mijn reis zou vervolgen! Na een fantastisch ontbijt (zonder alcohol dit keer haha) bij Cartwright's Ranch House nam ik afscheid van deze 2 toffe gasten! John & Cameran: thanx for The good times! When you'r headin' to Holland, give me a call & i'll be your guide, for sure!

Na Denton besloot ik om 2 dagen in Amarillo te verblijven. Op aanraden van Cameran moest ik echt naar Palo Duro. Palo Duro is een staatspark en volgens locals staat het bekend als de 'Texaanse Grand Canyon'.
Na ongeveer een half uurtje rijden vanuit Amarillo, kwam ik aan bij Palo Duro. Voor $ 5,- mocht ik naar binnen en kwam direct aan bij de rand van de Canyon: wat een adembenemend & mooi uitzicht over de gehele Canyon. Hiervoor was ik naar Amerika genomen! Ik besloot als eerst het Visitors Centre te bezoeken. Na binnenkomst was ik samen met een gepensioneerd stel de enige bezoekers. Ineens hoorde ik een bekende taal en wat bleek: het waren Nederlanders. Ook nu was het weer ff wennen om Nederlands te spreken. Na het Hollandse onderonsje ben ik met m'n Ford Fusion de Canyon ingereden om de fantastische omgeving te verkennen. Wat opviel was de stilte die er hangt. Middenin de canyon besloot ik om op een rots van het uitzicht & de stilte te genieten. Ook op dit soort momenten gaat er van alles door je heen. Fan-tas-tisch! Tot nu toe één van de hoogtepunten van mijn reis.

Na Amarillo stond de volgende staat op het programma: New Mexico. Samen met Laura, welke ik in Dallas had ontmoet, ben ik vanuit Amarillo richting Albuquerque, New Mexico gereden. De natuur bij de overgang van Texas naar New Mexico is gigantisch mooi: uitgestreken vlaktes, mountains & zelfs zandstormen! Na een rit van ongeveer 4 1/2 uur kwamen we aan bij het Route 66 hostel in Albuquerque. In Albuquerque is duidelijk zichtbaar hoe de staat aan zijn naam is gekomen: Het is net alsof je je in Mexico waant. De mensen, architectuur, de vibe: alles ademt Mexico.

In Albuquerque liggen de Sandia Mountains, welke uitkijken op de Rio Grande Valley. Middels de 'Sandia Peak Tramway' kan je naar de top van de mountain om daar uit kijken naar de eerder genoemde Valley. Helaas stond er die middag te veel wind en ging het feest helaas niet door. Het was even balen maar daarna besloten we om een wandeltocht te maken aan de voet van de mountains. Ook vanaf dit punt was het uitzicht waanzinnig dus er was voldoening!

Na Albuquerque was het tijd voor de laatste stad in New Mexico: Santa Fé. Ik kwam aan in het Santa Fé International Hostel. Een gaaf hostel met gratis ontbijt, koekjes, cake, bagels etc. Santa Fé is een rustig toeristisch plaatsje en duidelijk meer Mexicaans dan Albuquerque. Hier besloot ik om de paasdagen door te brengen!

Tot zover mijn reis door de staten Texas & New Mexico. De volgende staten zitten er aan te komen en de rit & motels staan al vast.

En qua landschappen: The best has yet to come...

Cheers,

Knoes

(Check btw de eerste foto onder m'n blog: Daar kan je op de kaart zien welke route ik al achter de rug heb!)


  • 05 April 2015 - 07:50

    Elma:

    Happy Easter neef!!!
    Geweldig avontuur, stiekem ook een beetje mijn droom avontuur!
    Enjoy!!!!!!!!!!!!!!!
    Lots of love xxx


  • 05 April 2015 - 11:21

    Mink:

    Marchel,

    Weer leuk om gelezen te hebben.
    Fijne paasdagen daar !

    Greetzzz

    Mink

  • 05 April 2015 - 17:15

    Martin&Ria:

    Jongen,wat zie je toch veel!
    Wat heerlijk om je blog weer te lezen.
    Supergeschreven!
    Geniet en ook fijne Paas!
    Op naar de volgende bestemming!

  • 06 April 2015 - 18:25

    Ma En Pa:

    Mooie blog weer Mars, wij genieten er elke keer van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Fe

Americana

The Heart of America

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2015

The End of the Road: California

16 April 2015

Viva Las Vegas

11 April 2015

Into the West

05 April 2015

High Noon

29 Maart 2015

The Texas Way
Marcel

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 46804

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Americana

08 Januari 2012 - 02 Juli 2012

The Far Side of the World

Landen bezocht: