The Texas Way - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu The Texas Way - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

The Texas Way

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

29 Maart 2015 | Verenigde Staten, Dallas

>> Blog soundtrack || Back Down South - Kings of Leon ||

De reis gaat verder door het zuiden van Amerika. Na 4 fantastische dagen in New Orleans, Louisiana stond de volgende staat op het programma. De grootste staat van de Verenigde Staten: Texas.

De eerste stad die ik bezocht was Houston. De roadtrip van New Orleans naar Houston duurde ongeveer 5 uur en de afstand was in totaal 347 mile (558 km). Mede omdat ik het de laatste avond rustig had gehouden in New Orleans, ben ik onderweg maar 2 keer gestopt. Houston is een grote stad, maar een saaie stad. Veel locals hadden mij al gewaarschuwd om niet al te lang in Houston te blijven. Daarom besloot ik om 2 dagen niets te doen. Het verblijf in Houston was echter top. Ik verbleef in een aardig groot pand in een nette suburb. Dit was tot nu toe het mooiste hostel. In deze 2 dagen heb ik geen ene reet gedaan (het is tenslotte vakantie) en heb ik enkele shoppingmalls bezocht (welke echt te bizar groot waren).

Na 2 dagen Houston besloot ik om naar Austin, Texas te gaan. Austin staat bekend om de (country) rock 'n roll muziek & om het wereldberoemde rock festival SXSW (voor de niet kenners onder u het South by Southwest festival). Wat bleek? Ik was een week te laat! Jammer....
Maar niet te lang getreurd! Ik zat in een fantastisch hostel met leuke mensen & heb aardig wat avondjes aan het bier gezeten met een fantastische groep mensen. :) En toch besloot ik om ook wat actiefs te gaan doen: Horseriding. Op ongeveer 30 min. afstand rijden vanaf Austin ligt het Texaanse Driftwood. Daar ben ik naar een ranch gereden en heb ik een fantastische tocht van 2 uur gemaakt door de Texaanse heuvels. Onder leiding van cowgirl Macy mocht ik op Chico rijden en had hem aardig snel onder controle. 3 jaar geleden had ik in Australië voor het laatst gereden en had mijn skills nog: direct lekker rijden dus en wat een uitzicht! Indrukwekkend.

Na een fantastische midweek in Austin besloot ik naar Dallas te gaan. Na ongeveer 4 rijden belandde ik in het Wild Wild West Hostel in een voorstad van Dallas: Irving. Er bleek geen receptie te zijn en je mocht gaan en staan waar je wilde: ok dan. 2 uur later kwam er toch een medewerker en kreeg ik een 'rondleiding.' In het hostel ontmoette ik Ceasar (Spanje), Jade (Australië) & Laura (Schotland). Samen met Caesar ben ik diezelfde avond nog naar Fort Worth gegaan voor een Rodeo! Een gave ervaring en wat een show: bullriding & cowcatching (in verschillende formaties)!

De dag erna moest ik toch echt naar die ene wereldberoemde plek in Dallas. Sterker nog: de meest beroemde plaats delict op Elm St. in Dallas: De plek waar John F. Kennedy (JFK) werd vermoord. Samen met Laura besloot ik met de trein naar Union Station midden in het centrum van Dallas te rijden. Wat bleek? De plek van de moord bleek nog geen 5 min. vanaf het station te liggen. Ineens stonden we er en het gaf toch een speciaal gevoel. Iedereen kent de wereldberoemde beelden van Abraham Zapruder, welke naast de beruchte Grassy Knolls de moord onbewust filmde. Tevens is dit ook de plek waar volgens de complottheorieën meerder schutters stonden welke betrokken waren bij de moord. Ook werden de plekken, waar JFK tijdens zijn rit werd geraakt, aangeduid met een kruis op het wegdek. Ook stonden er een paar mensen die ten tijde van de moord ooggetuige waren van de moord. Heel bijzonder om hun verhaal te hore en het was gaaf om met ze te sparren over de vele complottheorieën over de moord. Daarom ben ik zelf een kijkje gaan nemen op de 'grassy knolls' en dan zie je pas echt dat dit de perfecte locatie was om een goed schot te nemen. Volgens de vele ooggetuigenverslagen kwamen hier een aantal schoten vandaan...
Ook was het pand en het raam zichtbaar waar hoofdverdachte Lee Harvey Oswald de schoten ‘zou’ hebben gelost.

Ik als Filmfan draag de film 'JFK' van Oliver Stone een warm hart toe. Voor mij was het dus een fantastische locatie om te bezichtigen. Daarom heb ik ook een JFK-tour gedaan en deze bracht me langs verschillende locaties die met de moord te maken hadden, zoals de verblijfplaats, woning & plaats van aanhouding van hoofdverdachte Lee Harvey Oswald & uiteraard de gehele rit zelf. Heel erg fascinerend allemaal en de gids Ricardo nam in onze belevenissen terug naar de jaren '60. Een fantastische tour en een must see!

De reis gaat verder en de volgende Staat komt eraan.....

Cheers,

Knoes

  • 29 Maart 2015 - 19:15

    Peter & Willy Van Gameren:

    Wat een verhaal weer van onze "Knoes", geniet er maar weer van en op naar de volgende story.

  • 29 Maart 2015 - 20:31

    Martin&Ria:

    Wat een ervaring, je bent ook van alle markten thuis, nu weer op dat paard.
    Geweldig leuk weer geschreven, we genieten van je verhalen!

  • 30 Maart 2015 - 09:10

    Leo :

    Onwijs gaaf om te lezen
    Have fun

  • 30 Maart 2015 - 20:46

    Tim & Michelle:

    Hoi Marcel,

    Wat een ervaringen weer en super leuk geschreven!
    Ontzettend interessant om de plek van JFK te bezoeken, zal wel erg indrukwekkend geweest zijn.

    Geniet van je reis en je ervaringen!

    Tim & Michelle

  • 30 Maart 2015 - 21:02

    Pa En Ma:

    Leuk verhaal Mars, we genieten er iedere keer van. Er schuilt een schrijver in je,
    we kijken uit naar je volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dallas

Americana

The Heart of America

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2015

The End of the Road: California

16 April 2015

Viva Las Vegas

11 April 2015

Into the West

05 April 2015

High Noon

29 Maart 2015

The Texas Way
Marcel

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1338
Totaal aantal bezoekers 46807

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Americana

08 Januari 2012 - 02 Juli 2012

The Far Side of the World

Landen bezocht: