Tales of the Southern Wild - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu Tales of the Southern Wild - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

Tales of the Southern Wild

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

23 Maart 2015 | Verenigde Staten, New Orleans

>> Blog soundtrack || Northern Sky - Mister & Mississippi ||

Na een paar waanzinnige muzikale dagen in Memphis besloot ik naar het zuiden te gaan om naar die andere grote ‘muziekstad’ te gaan: New Orleans, Louisiana.

De roadtrip naar New Orleans zou in totaal 6 uur duren: van de oevers van Mississippi naar de swamplakes van Louisiana. Ik besloot om 07:00u ’s ochtends te gaan rijden. Na een korte ontbijtbreak iets buiten Memphis ging de muziek keihard aan en was ik vast besloten om New Orleans te bereiken. Maar eenmaal in Mississippi aangekomen moest ik toch even stoppen bij één van de vele oevers van de Mississippi. De zon kwam op en de zonnestralen schenen door de talloze bomen welke aan de eerder genoemde oevers zich bevonden. Af en toe deed ik effe mijn ogen dicht en weer open: Op zulke momenten besef je weer effe waar je aan begonnen bent en wat voor fantastisch gevoel dit is!

Tijdens mijn rit door de staat Mississippi werd mij duidelijk dat de staten allemaal zo verschillend zijn. Binnen een uur moest ik twee keer goed in mijn binnenspiegel kijken waar ik een paar blauwe lampen zag flikkeren. Na goed te hebben gekeken bleek het inderdaad voor mij te zijn: de Mississippi State Police. Ik werd dus in totaal 2x staande gehouden. De politie hier is iets anders dan in NL. Vooral ‘in je auto blijven zitten en de instructies van de politie volgen’ is hier het motto. Beide keren was de reden van staandehouding dat ik een klein beetje slingerde. Oké dan, een klein beetje. Ik had het zelf nog geen eens in de gaten. Voor hun een reden om te checken ‘of ik geen alcohol op had’. Misschien was het wel omdat ik met een New Jersey Garden State kenteken reed. Joost zal het weten. Beide keren liep het gesprek goed af en waren de papieren in orde. Tijdens het gesprek ook nog gepraat over mijn werk in NL en de agenten toonde een goede interesse. Het gesprek werd dus enthousiast beëindigd!

Na 6 uur te hebben gereden kwam ik aan op mijn volgende bestemming New Orleans. Wat mij direct opviel was de fantastische omgeving van New Orleans. Water met daarin bomen was het plaatje: wow, wat een view. Na onderweg nog een bakkie te hebben gepakt bij de Bucks, kwam ik aan bij The Garden House. Een hostel welke op ongeveer 20 min. afstand van downtown ligt. Nadat ik mijn spullen in mijn dorm had neergelegd, maakte ik kennis met Xiang (China), Mike (Australië), Jesper (Finland) & Sidney (Kansas). Ik was vergeten dat het St. Patricksday was en na een korte kennismaking met de groep besloten we naar downtown te gaan om St. Patricksday te vieren. Ons transportmiddel was een ouwe tram (trolly) welke wel uit de jaren ’30 afkomstig bleek te zijn. Fantastisch. Voor de filmkenners onder u, de trolly uit The Curious Case of Benjamin Button daar leek hij op.
Na een korte rit kwamen we aan bij de bekendste straat, in de bekendste en beruchtste wijk van New Orleans: Bourbon St. in de French Quarter. Jaarlijks wordt hier het wereldberoemde Mardi Gras gevierd. Maar St. Patricksday deed hier niet aan onder: een avond vol ‘grenades’ (mega cocktail met een mix van diverse alcoholische dranken), veel groen, gekkigheid, alcohol & kralenkettingen. Wat te doen als er vanaf de balkonnen door een vrouw een kralenketting naar je wordt gegooid? Juist ja, je kast laten zien! Fan-tas-tisch en ik mocht er een paar vangen ;-) hehe

Na een doldwaze nacht en een zware ochtend besloot ik met een paar van mijn groep de stad New Orleans te ontdekken. The French Quarter is een prachtige wijk waar echt een Europese vibe hangt. Overal spelen er straatmuzikanten & dat geeft de wijk een echte eigen identiteit. Tijdens mijn verblijf heb ik uiteraard het nachtleven van New Orleans ontdekt. Naast de chaos & feesten was er ook tijd om naar Jazz te luisteren in de diverse jazzclubs welke de stad wereldberoemd maakt. Ook ben ik een dag met de groep richting de natuurparken van New Orleans gegaan: de swamps. Moerassen vol met krokodillen & schildpadden: Wat een natuur!

New Orleans was geweldig en vormt na Nashville & Memphis opnieuw een hoogtepunt van mijn reis. De vibe, de temperatuur (+/- 24 graden) het hostel, de mensen, de stad, de muziek: New Orleans heeft een diepe indruk op me gemaakt.

Zoals ik al eerder zei, de temperatuur bevalt mij wel. Ik blijf maar in het zuiden en mijn volgende bestemming bevindt zich daar ook….

Cheers,

Knoes

  • 23 Maart 2015 - 07:19

    Ray:

    Ik lees je blogs met veel plezier, man wat een trip echt kicke!!!! Genietse

  • 23 Maart 2015 - 10:55

    Willy &Peter Van Gameren:

    Hallo Marcel,

    Wat een gave dingen maak je mee!
    Wat wij vroeger op tv zagen maak jij eigenlijk in levende lijve mee!
    Wij genieten van jouw reisverslagen en zitten er welliswaar virtueel, midden in.
    Je mag gerust weten dat we behoorlijk jalours zijn op wat jij meemaakt.
    Geniet van de volgende bestemming.

    Willy & Peter van Gameren

  • 23 Maart 2015 - 17:38

    Tim & Michelle:

    Hoi Marcel,

    Wat een mooie verhalen weer en wat een avontuur.
    Supergaaf dat je dit allemaal meemaakt en ook echt 'met de muziek mee' je reis maakt.

    En de vrijheid van het rijden geeft je avontuur een mooie extra dimensie.

    Geniet!

    Tim & Michelle

  • 24 Maart 2015 - 06:17

    Martin&Ria:

    Gaaf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New Orleans

Americana

The Heart of America

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2015

The End of the Road: California

16 April 2015

Viva Las Vegas

11 April 2015

Into the West

05 April 2015

High Noon

29 Maart 2015

The Texas Way
Marcel

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 46811

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Americana

08 Januari 2012 - 02 Juli 2012

The Far Side of the World

Landen bezocht: