District of Colombia - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu District of Colombia - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

District of Colombia

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

11 Maart 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

>> Blog soundtrack || Goin' Down The Road Feeling Bad - Gratefull Dead Version ||

Goin' down the road feeling....great! Na het winterse Philadelphia stond de volgende bestemming op het programma. De hoofdstad van de USA: Washington D.C.

Washington ligt op ongeveer 4 uurtjes rijden van Philly vandaan. De reis ging naar het zuiden en dat betekend dus ook geen sneeuw. Daar was ik wel een beetje klaar mee. Na een snel gemaakt ontbijt gooide ik mijn backpack in de kofferbak, deed mijn GPS aan en ging direct de weg op. Nog even bij de eerstvolgende Starbucks even stoppen voor een bakkie voor onderweg.
De weg van Philly naar Washington was niet zo bijzonder. Vooral veel industriële gebieden en uiteraard eet- & tankstations. Die vind je echt om de 5 min. Maar de vrijheid van het rijden, nog steeds een onbeschrijfelijk gevoel!

Na 4 uurtjes rijden kwam ik aan in Washington. Mijn hostel lag op zo'n 20 min. afstand lopen van het Witte Huis. Dus dat was fantastisch. Echter toen ik aankwam, bleek dat alles betaald parkeren was en dat het Hostel geen privé parkeerplaats had. Oké dan. Toch hadden ze op de site gezet dat parkeren geen probleem was. Ik ging toch maar even verhaal halen bij de werkneemster van 'het beste hostel van Amerika 2013' volgens een bepaalde reisorganisatie. De medewerkster wist zich geen raad. Geen raad? Ze kon mij helemaal niets vertellen over de buurt e.d. Toch een beetje raar. Vervolgens legde ik mijn probleem uit en het enige wat ze zei: 'Sorry, ik kan je niet helpen en wat betreft dat parkeren, dat is het risico van reizen.' Risico van reizen? Als een echte Hollander zei ik haar dat zij niet professioneel was en dat die opmerking niet echt kon. Ik moest vervolgens maar even wachten.
5 min. later kwam de grote baas en zei dat ik snel weg moest wezen. Als ik dat niet zou doen, zouden ze de politie bellen. Haha! Wat een show! Duidelijk een Europa vs. Amerika clash. Weg wezen dus!
Geen getreur, aan het einde van de straat bevond zich nog een hostel en daar was ik van harte welkom. Oja, ze hadden ook nog een gratis parkeerplaats. Oké dan!

Goed afgelopen dus. Ik besloot direct naar de vele bezienswaardigheden te gaan kijken in het centrum van Washington. Na inderdaad 20 min. lopen stond ik ineens aan de achterzijde van het Witte Huis. Het zonnetje scheen en het was aardig druk. Wat uiteraard opviel was de vele beveiliging aan de achterzijde: Beveiliging, politie & Secret Service. Storend was het niet. Na de verplichte foto's liep ik direct door naar de andere bezienswaardigheden: Washington Monument, WWII Memorial, 56 signers of the decleration of independence memorial, Korean War Veterans Memorial, Vietnam Veterans Memorial en het Lincoln Memorial. Vooral die laatste maakte diepe indruk op me. Het beeld is enorm en staat op de plaats waar altijd de inauguraties van de nieuw gekozen president plaats vinden.
Washington heeft een diepe indruk op mij gemaakt. Maar we moeten door. Er staat een lange roadtrip op me te wachten. Maar eerst ben ik van Washington naar Richmond gereden om ff een dag bij te tanken bij een motel. Dat heb ik wel nodig voor de volgende muzikale bestemming. Deze brengt me door de staten Virginia & Tennessee.....

Cheers,

Knoes

  • 11 Maart 2015 - 08:41

    Ray:

    Echt dik wat je aan t doen bent!! Ben in december 10 dagen NY geweest dat vonden we al kicke, maar wat jij aan t doen bent

  • 11 Maart 2015 - 14:00

    Kirstin:

    Whoah ziek! Gewoon weggestuurd! Wat triest zeg! Zou ff een gedetailleerd verslag van de vriendelijke manier waarop je bent ontvangen op hostelworld en tripadvisor schrijven als ik jou was. Dat ze dreigen de politie te bellen als je naar de beloofde parkeerplaats vraagt.
    Wel blij dat je het verder zo goed naar je zin hebt zo te lezen. Al een paar gezellige mensen ontmoet ook? Of ben je daarvoor steeds te kort op 1 plek?
    Heel veel plezier nog.

  • 11 Maart 2015 - 17:23

    Marcel:

    genietuh man! Ik lees je verslagen trouw hoor. Have fun!

  • 11 Maart 2015 - 18:51

    Lie:

    Heerlijk hoe wij allemaal 'meereizen' door je verhalen.
    Keep on the good work and drive safe ✌️!!

  • 11 Maart 2015 - 21:54

    Martin&Ria:

    Elke keer weer nieuwsgierig naar je aanvullend reisverslag, zo genieten we mee van al je belevenissen!

  • 11 Maart 2015 - 22:18

    Pat:

    Haha, hoezo zie ik het voor me hoe dat gesprek is gegaan Knoes!

  • 11 Maart 2015 - 23:02

    Bas :

    Ik had op de politie gewacht. Collega fijn dat je er bent.....

  • 12 Maart 2015 - 18:45

    Peter Van Gameren:

    Hallo Marcel,
    Gaaf verslag weer van jouw aktiviteiten, lekker te lezen.
    Met plezier naar de volgende story!

    Groetjes en kijk goed uit van Willy & Peter van Gameren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Americana

The Heart of America

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2015

The End of the Road: California

16 April 2015

Viva Las Vegas

11 April 2015

Into the West

05 April 2015

High Noon

29 Maart 2015

The Texas Way
Marcel

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 46826

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Americana

08 Januari 2012 - 02 Juli 2012

The Far Side of the World

Landen bezocht: