Nashville (or how I walked the line in Tennessee) - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu Nashville (or how I walked the line in Tennessee) - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

Nashville (or how I walked the line in Tennessee)

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

14 Maart 2015 | Verenigde Staten, Nashville

>> Blog soundtrack || Jackson - Johnny Cash & June Carter Cash ||

Het was vroeg in Richmond, Maryland toen ik mij klaarstoomde voor een lange roadtrip dwars door de staten Virginia & Tennessee. Stipt om 07:00u vertrok ik met mijn Camrey richting Virginia. Na een uur te hebben gereden ben ik bij een foodstation gestopt om even stevig te ontbijten. Want dat was nodig.

Na het ontbijt bestelde ik een extra large koffie voor onderweg: mijn reis naar de volgende bestemming zou in totaal 9 uur duren! Tijdens die 9 uur heb ik fantastische dingen gezien. Zoals ik al eerder vermeld had, reed ik dwars door de staten Virginia & Tennessee en reed ik langs mooie landschappen & mountains: fan-tas-tisch!

Na precies 9 uur kwam ik aan bij mijn volgende bestemming: Nashville, Tennessee & selfnamed 'music city'. Want muziek, daar draait het hier in Nashville allemaal om. Als Rock 'n Roll-fan voelt het muzikaal gezien als thuiskomen! Na een goede nachtrust besloot ik om de volgende dag downtown Nashville te ontdekken. Na 20 min. lopen vanaf mijn hostel kwam ik in het muzikale centrum van Nashville: Wow. Overal kroegen (waar de hele dag door bandjes optreden), hoeden- & bootswinkels, platenzaken & souvenirwinkels. Als je eenmaal in de straten van Nashville loopt, weet je dat je in een heel bijzondere stad loopt met een bijzonder goede vibe. Overal waar je op straat loopt hoor je muziek uit de speakers van artiesten zoals Johnny Cash, Roy Orbinson, Elvis, Willie Nelson en noem ze allemaal maar op. Geweldig.

Nashville heeft ook wat verplichte kost voor de muziekfan: De Country Music Hall of Fame & Museum (CMHF) en het Johnny Cash Museum. Uiteraard voor mij een must om daar naar toe te gaan. Het CMFH was indrukwekkend: een tijdreis door de geschiedenis van de country music met als hoogtepunten de vele old school instrumenten, podiumkleding & uiteraard de Hall of Fame zelf. Hier hebben alle country grootheden een plaats verdiend na hun imposante muziekcarrière. Na het CMHF was het de beurt aan dat andere museum welke helemaal geweid is aan één legende: Johnny Cash. Dit museum is zó gaaf, met veel materiaal uit zijn jeugd tot zijn laatste dagen. Zodra je het museum binnen loopt hoor je The Man in Black himself je welkom heetten met: "Hello, my name is Johnny Cash". Kippenvel ;-). Na deze gave ervaring ben ik de kroeg in gedoken om onder het genot van een paar biertjes naar de geweldige muziek te luisteren!

Op de enerlaatste dag ontmoette ik in een Mexicaans restaurant twee locals: Tracy & Christianne, twee studenten aan de Vanderbilt University Law School in Nashville. Na een avondje drinken werd ik door hen uitgenodigd om de volgende avond naar een studentenavond van hun opleiding te gaan. Gaaf en zo kom je nog eens ergens! De studenten organiseerde een onderlinge talentenshow om nog effe lekker los te gaan voordat hun examens eraan zitten te komen. Dat betekende dus gratis alcohol & gekkigheid in de collegezaal van Vanderbilt University! Het werd aardig laat in Nashville die avond/nacht!

Nashville, je was fantastisch! Goed dat ik hier ben geweest.

De volgende muziekbestemming staat op de planning.....

Cheers,

Knoes

  • 14 Maart 2015 - 16:44

    Pa En Ma:

    We begrijpen dat het heel indrukwekkend is op al die muzikale plekken!
    Gave dag in Nashville met leuke foto's. (Nieuwe hoed?)

  • 15 Maart 2015 - 08:25

    Remynaldo:

    Ha die Knoes,

    Een collega heeft ook deze tour gedaan een half jaar geleden . Hij ging na Nashville via Paducah - Kentucky naar Memphis en deed het Stax Museum of American Soul Music aan. Waar namen als Otis Reading, Rufus en Albert groot zijn geworden.

    Veel plezier
    Groetjes, Ron

  • 15 Maart 2015 - 10:30

    Martin & Ria:

    Je lijkt al een echte Yankee! Met die hoed! Geweldig! Dat hoort bij Nashville.








  • 15 Maart 2015 - 15:47

    Tim & Michelle:

    Hoi Marcel,

    Mooi verhaal en een mooie ervaring!
    Michelle keek veel naar de serie 'Nashville' en het is aardig herkenbaar zoals je het beschrijft. Ondanks dat de serie een soapachtige is, is het mooi om te zien dat daar de muziek een grote rol speelt met zo zijn eigen muziekhelden.

    Wij hopen dat je op je route nog meer van deze mooie (muziek)ervaringen zal mee maken!

    Take care!

    Tim & Michelle

  • 17 Maart 2015 - 19:20

    Chiel En Lenie :

    Hoi Marcel,

    'Geweldig zo.n reis we lezen dat je er aardig van geniet en je hebt groot gelijk een bijzondere
    ervaring nog heel veel plezier zeker wat muziek betreft.

    Groetjes van je vroegere buurtjes.

  • 05 April 2015 - 08:04

    Claudia :

    Geweldig Knoes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

Americana

The Heart of America

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2015

The End of the Road: California

16 April 2015

Viva Las Vegas

11 April 2015

Into the West

05 April 2015

High Noon

29 Maart 2015

The Texas Way
Marcel

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 46810

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Americana

08 Januari 2012 - 02 Juli 2012

The Far Side of the World

Landen bezocht: