The Boat That Rocked - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu The Boat That Rocked - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

The Boat That Rocked

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

09 Mei 2012 | Australië, Airlie Beach

G'day!

Toch nog maar even een verslag uit het altijd zonnige Airlie Beach! Zojuist ben ik weer met mijn beide benen weer op het vasteland aangekomen. De afgelopen 3 dagen heb ik het ruime sop opgezocht en ben ik als een echte & originele Scheveninger de zee opgeweest. Destination? The Whitsundays.

The Whitsunday Islands zijn een archipel, gelegen tegen de oostkust van Australië (Queensland), ten noorden van de stad Mackay en zo'n 900 km ten noorden van Brisbane. Vanuit Airlie beach vertrok ik afgelopen maandag met een schip richting de eilanden.
Met ongeveer 20 man waren we drukbezet op de kleine, maar o zo gezellige boot. De kapitein van dienst was Beinky en zijn first mate/kok/entertainer/bitch/schoonmaker/gids/ladyboy/hulp/matroos was Glenn.

De eerste dag stond eigenlijk alleen maar in het teken van het zeilen. Na een kennismaking met de gasten (Van Britten tot Zweden & van Denen tot Duitsers) en een zeiltocht van ongeveer 4 uur, kwamen we aan bij onze overnachtingsplaats. Na een fucking heerlijke vismaaltijd & een mooie zonsondergang, gingen de bierblikjes en goonzakken open voor een feestavond.

Na weinig slaap en een overnachting op het dek (awesome) kwamen we aan bij het pronkstuk van The Whitsundays: White Havenbeach. Een parelwit strand en zo zacht & fijn als het maar kon. Na een bushwalk van ongeveer een uur was het foto's maken geblazen en chillen op het mooie strand! De middag sloten we al snorkelend af met een ontmoeting met de lokale vissen in het o zo mooie Great Barrier Reef: En wat waren het er veel. Van m'n leven heb ik nog nooit zoveel vissen (behalve dode vissen bij Simones) bij elkaar gezien: Damn wat waren ze mooi, en wat waren ze druk aanwezig. Na een fantastische feestavond (teamcompetition met Ladyboy Glenn als presentator, lachen, gieren, drinken & brullen) gingen we de derde dag met een dikke kater tegemoet.

Al snorkelend begonnen we met dag 3. Tegenvallertje was wel, dat het water daar troebel was. Dus we zagen geen ene reet van de vissen. Snel weer de boot op voor de brunch en weer terug zeilen richting Airlie.

Wat waren het toch 3 mooie dagen in The Whitsundays. De feestavond was epic (we rocked the boat!) en de crew was fantastisch.

Op naar de volgende locatie......

• 09 Mei 2012 - 05:46

Lizette Bezemer:

Jeetje marcel! Super vet hoor!!! Zo te zien gaat het mega goed met je!! Fijn! Nick & ik zijn jaloers... We willen weer terug:) Geniet er lekker van!!!!!!
    Xx lizette ( nichtje van sjaak & miran)

• 09 Mei 2012 - 14:36

Veronica:

Wauw mars, dat ziet er weer super uit!
    Alleen die spin had nou weer niet gehoeven :)

Ben benieuwd naar je volgende blog.

PS: je herkent Caden niet meer als je terug komt.

x
    Veronica

• 09 Mei 2012 - 19:53

Jan Marien:

Heeeee. ausie ik ben een partij jaloers dat wil je niet weten.

mazzel.

• 09 Mei 2012 - 21:47

Priss:

Wat n prachtige foto's ook weer! Dat strand! Die zonsondergang!!! Iedere volgende reis die jij gaat maken valt bij dit hele avontuur in het niet.... Geniet er nog lekker van, want voor je het weet zit je hier aan de BBQ en bier!
    XxPriss

• 10 Mei 2012 - 12:18

Timmeh:

Marcel!

Mooie verhalen weer!

Super cool dat je ook de WhitSunday Islands hebt gedaan!
    Voor mij was dit een van de hoogtepunten van mijn reis.
    3 dagen op een boot, eilanden, zon, zee, strand, bier..
    Ik begrijp je helemaal!

De spinnen worden alleen maar groter, hoe meer je naar het noorden trekt. Prepare!

By the way, The Avengers....
    Awesome!

Take care mate!

Tim & Michelle

• 10 Mei 2012 - 16:02

Sjaak:

Vettterdevet ouwe

• 10 Mei 2012 - 21:07

Ma En Pa:

Hallo Marcel, wat een gave bootreis heb je gemaakt. Heb je toch zeebenen! Heb je geerfd van je opa. Prachtige foto's, schitterende locaties! Blijf genieten, want de tijd gaat nu snel! Wij gaan za. 12/5 voor 11 dagen naar Marmaris, samen met Nel en Jaap, Nanny en Leo en Tineke. Wij zijn di. 22/5 weer terug, dus we hebben nog fijn je laatste reisverslag kunnen lezen. Liefs Ma, Pa en Paul.

• 11 Mei 2012 - 07:40

Sjoerd:

Jezus mars wat een verhalen begin steeds jaloerser te worden! Cheeeeeeers

• 15 Mei 2012 - 14:31

Spaans:

Nog een hengeltje uitgegooid daar Mars?

• 17 Mei 2012 - 08:27

Rolf:

Hoi Mars,
    Lekker varen maar ben je op de eerste foto je zelf aan het testen op alcohol. puntje van je vinger naar je neus?!?!? hahah