Let Orange Be Your Energy - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu Let Orange Be Your Energy - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

Let Orange Be Your Energy

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

01 Mei 2012 | Australië, Airlie Beach

G'day!

Oranje vlaggen, rood wit blauw, tompoezen, de vrijmarkt, oranje harten: Ook in Australie werd stil gestaan bij onze nationale feestdag: Queensday! Maar eerst gaan we nog even terug naar vorige week....

Na de te gekke trip op Fraser, vertrok ik richting het noorden. Ik had weer de drang om te gaan surfen en verschillende Aussies (en Timmeh!) vertelden mij, dat Agnes Water, town of 1770, de laatste echte surfspot was. De keuze werd dus snel gemaakt. Echter, Agnes Water is een piepklein dorpje, met een paar winkels als centrum. Het is dan ook een intiem vakantie-oord. Na te zijn aangekomen in mijn hostel, stond er een BBQ op mij te wachten in het kleine maar intieme hostel. Ik had al snel goed contact met de eigenaren en de sfeer zat er lekker in.

Een kleine week Agnes Water voelde aan als 2 weken: Heel erg ontspannen, mooi strand, relaxte mensen & lekker bijkomen. Nadat ik meerdere reisgenoten weer was tegengekomen, besloten we om de in Australie 'wereldberoemde' Scooteroo te doen: Uit China geïmporteerde bromfietsen die eruit zien als choppers & max 80 km/u kunnen rijden. Samen met Tom, Elizabeth & Niek besloot ik maar een middagje te gaan 'cruisen'. De instructeur van de Scooteroo bracht ons heerlijk in de stemming ('Fuck Yeah!' Born To Be Wild!') en was een goede entertainer. De rit duurde ongeveer 3 uur en ik kon dus genieten van het landschap: Wow. Colin: Het was net Sons of Anarchy, maar dan in het klein ;-)

Na nog gesurft te hebben (klote golven!) ging m'n nachtbus richting Airlie Beach, mijn volgende bestemming.
In Airlie Beach kwam ik weer verschillende reismaten tegen: Remy (Knoestertje? Ja! Knoestertje!) & 'Noosalegends' Mart, Bas & Thomas. Van Mart kreeg ik nog te horen dat Mr. Fiji uit Noosa hem geruime tijd lastig viel met mails & smsjes dat ie 'm zo miste! Hehehe. Ook vertelde Mart dat Mr. Fiji ook graag mijn nummer wilde hebben. NO WAY! Haha!

Terug naar Queensday. Oranje boardshort aan, Wk 98 shirt aan & m'n Unox muts op: Ook hier was het afgelopen zondag & maandag aardig oranje. Met ongeveer 8 man zijn we op het strand gaan BBQ-en & zijn we daarna met nog 12 andere Nederlanders de clubs ingegaan om het oranjegevoel vast te bouden! Het was 'n superweekend met Queensnight & Queensday!

Voor nu: uitrusten, uitkateren en genieten van het mooie weer hier in Airlie Beach....

X

Knoes

  • 02 Mei 2012 - 20:44

    Dirolfo:

    gozerd leuk hoor maar nu je echte rijbewijs nog !
    Gaan komende zondag met een zangres oefenen!!! Surprise!!!

  • 03 Mei 2012 - 08:03

    Timmeh:

    Marcel!

    Agnes Water is niet heel groot nee, maar de Scooteroo is erg bekend.
    Had je wel een Scooteroo met vlammen op de zijkant, of zaten ze op je jas? ;)
    Die dingen gaan nog wel bijzonder hard..!

    Airly Beach is nice, mooie plek!
    Mama Africa en "The Shagoon" ;)
    Goede herinneringen, ook de WhitSundays zijn mooi om te bezoeken vanuit daar.

    Take care my friend en geniet!

    Tim & Michelle


  • 03 Mei 2012 - 11:19

    Wil Mooiman:

    Hoi Marcel, het is allemaal 1 groot feest!!! Heb weer met plezier je verslagen gelezen......enne die Unox muts is ook al overal geweest ( ik kan me je met die muts op nog op een strandbedje in Turkije herinneren). Groetjes van Ger en Dennis, kusss van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Marcel

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 46821

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Americana

08 Januari 2012 - 02 Juli 2012

The Far Side of the World

Landen bezocht: