Sunset on the Edge of Fraser - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu Sunset on the Edge of Fraser - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

Sunset on the Edge of Fraser

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

22 April 2012 | Australië, Rainbow Beach

G'day!

Na de fantastische week in Noosa, stond er weer een trip op het programma: Fraser Island. Voor degene die niet weet wat Fraser Island is, volgt hier een korte omschrijving. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Het ligt voor de Australische oostkust en hoort bij de staat Queensland. Het eiland is 122 km lang en 5 tot 25 km breed. Er heerst een tropisch klimaat, en het landschap is zeer afwisselend; mangrovebossen, tropische regenwouden, eucalyptusbossen en duinlandschap.

Klinkt dus goed. Ik kwam afgelopen maandag aan in Rainbow Beach. Een klein kustdorpje in Queensland. Na de instructievideo (hoe je moet rijden op Fraser), maakte ik kennis met de groep. Britten, Fransen, Brazilianen, een shitload aan Duitsers & 1 Nederlander.
De volgende dag vertrokken we met 3 auto's, proviand & onze gids Adam richting Fraser Island. Uiteraard met de ferry maakten we de oversteek naar het eiland. Klep open en karren maar. Er stond bij aankomst zelfs een dingo (wilde hond) ons op te wachten. Ik denk dat ie was ingehuurd door het reisbureau....

Ons kamp was aan het strand. Een supermooie locatie om de nachten door te brengen. Na het opzetten van de tenten, gingen we het eiland verkennen. Nu was ik aan de beurt om te gaan cruisen op het zand. Het was voor mij al een tijdje geleden, maar het voelde goed aan. Dikke rocksoundtrack aan en gaan!
Dag 1 bracht ons naar Lake McKenzie, een helderblauw meer, midden op het eiland, waar zelfs uit gedronken kan worden. Hier hebben we met z'n allen lekker gechilled en uiteraard de verplichte foto's genomen. Ook gingen we nog even naar Eli Creek. Een beek, ook bestaand uit helderblauw & drinkbaar water. In de avond hebben we lekker gekookt (we hadden 2 chefs in groep) en flink gedronken!

Na heerlijk, met nekpijn, te zijn opgestaan, gingen we dag 2 tegemoet. Adam liet ons een oud zeewrak (Maheno), The Pinnacles (geelkleurige rotsen) en Indian Head zien. Wat een cliff en wat een uitzicht, Wow. Met een zonsondergang aan het strand, gingen we de 2e nacht in. Ook in nacht 2 werd er aardig gedronken en het werd ook weer aardig laat.

Wat is er nou niet beter, dan wakker worden met het geluid van de golven. Dag 3 stond op het programma. Na ons verfrist te hebben in Eli Creek liet Adam ons nog een lake zien. Daar hebben we met z'n allen ongeveer 1 uur knock out gelegen. Iedereen was verrot van de vorige avond. Epic!

Wat is Fraser toch mooi. Maar ook aan Fraser komt een eind. Na 3 dagen Fraser & 2 dagen Rainbow gaat de reis weer verder.....

• 22 April 2012 - 04:21

Sjaak:

Ouwe klinkt weer rete goed allemaal, maar ik zal jou ook eens. Even lekker maken. Met vette verhalen uit Nederland? Volgende week Q day!!

• 23 April 2012 - 15:48

Ma En Pa:

Hallo Marcel, een prachtig gebied waar je je nu bevind. Mooie foto's, volgens ons ben je al aardig bruin aan het worden. We zijn vanmiddag teruggekomen van een lang weekend Kempervennen samen met oma, Corrie en Maarten. Paul is ook geweest, en Elma en Guido, Martin en Lisette en de kinderen, heel gezellig. Dus we gaan morgen weer aan het werk. Veel liefs van ons en Paul en de rest van de familie. P.S. Kijk uit voor de wilde honden! xxxx

• 25 April 2012 - 15:08

Rolf:

Gozer alles gaat zijn gangetje zo te zien.... wat zal jij weer moeten wenne als je aan de bak moet... doe je nog een beetje zingen of wha?

• 26 April 2012 - 11:11

Sjoerd:

Ziet er aardig uit op de foto's mars! Ben benieuwd naar de ongecensureerde versies van je verhalen ;-)

• 28 April 2012 - 11:27

Martin En Ria:

Wat een prachtige foto van jou in het water, die kleuren blauw, wat een mooi land, geniet er nog van!!!
    Groetjes

• 29 April 2012 - 18:25

HM&R Van De Ranonkel:

Mooi praatje en nog mooiere plaatjes.
    Bewoog de dingo??

Zo te zien heb je al voor 10 jaar kampvuurverhalen - misschien iets voor de EK-nakaart-BBQ aan de Ranonkelstraat.

Take care mate,

Huib, Margreet & robbert