Waiting In Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu Waiting In Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

Waiting In Brisbane

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

11 Februari 2012 | Australië, Byron Bay

Yeeeeeeeeeeeeeew!

voorlopig een laatste verslag vanuit Brisbane. Waarom? Dat komt later....

Allereerst Brisbane. Na een busreis van ongeveer 2 1/2 uur kwam ik aan in Surfers Paradise, een stadje net onder Brisbane. Surfers Paradise lijkt een beetje op Miami door al die syscrapers en is een perfecte locatie voor surfers. Hier kom ik dus zeker nog terug!

In Surfers Paradise had ik een stop van ongeveer een half uur. Effe snel een broodje scoren en de beentjes strekken.
Nadat ik weer in de bus zat kwam ik twee chicks, Patty & Yvonne, tegen. Deze was ik al een paar keer in Byron Bay met stappen tegen gekomen. Dus ik had in de rit naar Brisbane weer goed gezelschap!

Na de busreis liepen we naar ons hostel, midden in hartje Brisbane. Uiteraard kan je niet verwachten dat je in een superdeluxe hostel komt, maar dit hostel was niet zo schoon. De keuken was een chaos en niemand waste zijn eigen borden/pannen/bestek af. Dus af en toe trof ik een aangekoekte pan aan: AAAARRRRRGGGGHHHH.

In het hostel kwam ik een paar Nederlanders tegen. Eentje daarvan, Gerben Pieter (GP) had al twee maanden geen Nederlands gesproken en dat was wel te merken. Als een echte Fries moest ie af en toe effe naar de woorden zoeken. Fucking grappig gewoon. In de middag ben ik samen met GP, Patty & Yvonne naar de 'South Banks' gegaan. Een park aan de rivier waar je in soort van 'Center Parks achtig' zwembad de koelte kan opzoeken. Voor een witte melkfles ben ik aardig bruin aan het worden, dus dat is helemaal top!
De avond werd afgesloten in de 'Down Under Bar and Grill' onder ons. Onder de slechte prestaties van de DJ (overgangen van lik m'n reet!) vloeide het bier rijkelijk! Tijdens de avond ontmoette ik Jenny. Een toffe NL chick die werk zoekt in Brisbane. Met haar heb ik de afgelopen dagen opgetrokken en ik heb me weer aardig suf gelachen!

De rest van de dagen waren niet echt spectaculair. Na een dagje de stad te hebben verkend ben ik eigenlijk alleen maar bij de South Banks geweest. Fantastisch om effe de batterijen op te laden. Dit heb ik aardig nodig want vandaag ga ik met de Greyhound Bus weer back down south richting Tamworth (ongeveer 7 uur rijden). Tamworth is een echt countrystadje waar ze helemaal gek zijn van muziek (mooie plaats voor mij dus). Maar ik ga niet alleen voor de muziek. Ik verbijf ongeveer 5 dagen op een ranch waar je The Cowboy Way gaat leren: Paardrijden, lasso werpen, schapen scheren, stieren vangen (Fuck Yeah!) en ga zo maar door! Het is weer tijd om wat te gaan doen.

De reden waarom dit het voorlopige laatste verslag is, is omdat ik op die ranch helemaal uit de verbindingen ben. Geen internet, geen telefoonbereik: Yeah!

Zodra ik weer 'online' ben plaats ik een verslag en uiteraard wat actiefoto's!

Take care!

Cheers,

X

Knoes

p.s.

Sjaak: Ik kan maar geen Ed Hardy's vinden! Aaaaarrrgh! Ik heb nog in het zwembad geprobeerd te surfen, maar dat vonden de lifeguards niet goed ;)

Willy & Peter: Top dat jullie mij volgen! Ik probeer zoveel mogelijk toffe foto's te plaatsen (er zijn er zoveel). Ik hou jullie op de hoogte!

Carla: Carlaaaaaaaa! Ik denk dat de zonnige foto's idd veel mensen jaloers gaan maken (ik wil wel weer heelhuids ontvangen worden hehe). Next time wat meer actiefoto's! Hou je goed!

Faat & Roy: Toppers!!! Tof dat jullie wat laten horen! Overstromingen? HE-LE-MAAL geen last van hehehe. Australia FUCK YEAH is idd de new one! Doe Martin de groeten haha, fuckin stumpert in de kou, maar een paar shotjes en hij voelt zich zeker weer beter :D X Oja, en de X-rated foto's zijn uiteraard gered ;-)

Wick: Buurman! Tof om van je te horen! Het gitaarspelen gaat nog niet echt: Te veel bezig met Surfen en bier drinken....komt wel goed! Ik probeer een paar coole foto's te maken in Tamworth. Over 144 dagen zing ik je wel weer wakker haha, take care en greetz aan Lorna!

Tineke: Thanx voor je reactie! Alles gaat goed hier, te mooi en het wordt alleen maar mooier! Jan en de jongens de groetjes! X

Timmeh: BAAS! Alles goed in NL? Hou je de gasten een beetje in de gaten? ;) Byron Bay was fantastisch en Cheeky was idd legendarisch! Een x voor Michelle en een aai over de bol voor Tess. Mich, wie moest ik ook alweer de groeten doen in Tamworth?

Paulie: Broooo! Wat bof ik toch met het weer hier. Respect dat je alweer met de fiets naar school gaat (is het niet glad???) Brisbane is vet, maar Tamworth gaat vetter worden! Hou je goed baas en doe je kids de groetjes!

  • 11 Februari 2012 - 06:08

    Sjaak:

    Snel weg van die ranch ik wil verslagen lezen man ik geniet ervan!!!! Succes lucky knoes luck

  • 11 Februari 2012 - 06:09

    Sjaak:

    Ps. Foto's van party Yvonne en Jenny's!!!

  • 11 Februari 2012 - 08:57

    Willy & Peter:

    Hallo Marcel,

    Veel plezier in Tamworth en let op:
    vat geen COW..... BOY!!!

    Veel plezier!!
    Gr. Willy & Peter


  • 11 Februari 2012 - 11:57

    Priss:

    Succes te paard collega! Goed achterover zitten, dan val je er niet vanaf! Ben benieuwd hoe het je vergaat op de ranch en ik wacht in spanning je verhalen af!!!!

    Take care!
    xx Priss

  • 11 Februari 2012 - 15:03

    Wil Mooiman:

    Hoi vriend! veel plezier in Tamworth, zullen zeker super gave dagen worden. Ben erg benieuwd of na deze dagen John Wayne een opvolger heeft....... Groetjes van de Mooimannen en een dikke kus van mij, xxx

  • 11 Februari 2012 - 17:04

    Ma En Pa:

    Je hebt inderdaad de afgelopen dagen
    lekker gerelaxed, lekker in de warmte terwijl wij in Holland bijna de Elstedentocht hadden, pappa heeft de griep en voor de rest gaat het hier prima ook met oma. Het telefoonno. van Kees in Nw-Zealand, heb jij dat? Je gaat nu cowboytje spelen, kijk je uit voor je ledematen? Veel liefs!

  • 12 Februari 2012 - 03:58

    Jenny:

    Leuk geschreven, lekker genieten en leuk je te ontmoeten! ;) Kus!!

  • 12 Februari 2012 - 12:54

    Naatjeeeeeeeeeeeeeh:

    Hallo mijn held,

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Je schrijft ook erg leuk zodat het net lijkt of ik een filmpje afspeel van jouw avonturen.

    Geniet er lekker van en leef!!

    Dikke kus Naatje en Faaaaaaabian

  • 12 Februari 2012 - 15:42

    Colin En Rolf:

    Dag gast... CHECK je mail ff dan kan je aan de slag voordat je een poliep/haarbal hebt opgelopen op je tocht....

    leuk dat je zo goed werd op /afgetrokken door Jenny!!!

  • 12 Februari 2012 - 19:08

    Lucinda:

    Hoi Marcel, leuk je hier te zien. :-) Hoorde dat je 6 maanden op reis bent. Dat zou ik ook eens moeten doen..

    Surfen is echt leuk he. Ik probeer het zoveel mogelijk te doen.

    Veel plezier verder!

  • 13 Februari 2012 - 08:19

    The Baseman:

    Hé Knoes, leuk om je reis te volgen terwijl wij hier in de kou zitten. Ziet er allemaal geweldig uit en ik denk dat je je collega's niet zult missen.
    Enjoy your trip man.....

  • 14 Februari 2012 - 18:53

    Martin De N:

    He Marcel! Allemaal leuk die cultuur foto's van die gebouwen, natuur en stranden maar hoe zit het met de vrouwtjes daar? Lopen toch wel wat beach babes rond op het strand?
    En hoe is het met de spinnetjes en slangetjes?
    Greetzz Mart

  • 14 Februari 2012 - 19:33

    Maarten En Corry:

    Hoi Marcel, Eindelijk een teken van leven je oom en tante, ha,ha. Toevallig zie ik dat Mart ook net een berichtje heeft achtergelaten. Top, dat je het zo naar je zin hebt. Lekker weertje daar. Voor ons nog 3 weekjes en dan zitten we in Florida ook in de warmte. Heel veel plezier nog!
    Groetjes van Maarten en Corry

  • 15 Februari 2012 - 12:57

    Martin En Ria:

    Hallo Marcel,
    Wat een mooie stranden, geniet ervan hier hadden we bijna de 11 steden, zo een verschil met het weer bij jou zo warm en hier...
    Groetjes uit Sneek

  • 15 Februari 2012 - 18:36

    Prakash:

    Hallo, ik ben prakash ik ben een leerling van meester paul je broer

    ik vind hhet egt cool dat je helemaal zo ver gaat maar ik hoop dat je een leuke reis hebt Gr.prakash

  • 16 Februari 2012 - 11:52

    Marieke Keller :

    Hey kanjer, have fun! Koud hier brrrrrrr!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Marcel

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 46822

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Americana

08 Januari 2012 - 02 Juli 2012

The Far Side of the World

Landen bezocht: