The Cowboy Way - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu The Cowboy Way - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

The Cowboy Way

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

18 Februari 2012 | Australië, Tamworth

"Come on down and dance,
If you get the chance,
We're gonna spit on the rival.
All I wanna know,
Is how far you wanna go,
Fighting for survival"

Once Upon A Time In Tamworth....

kwam een hagenees midden in de nacht aan in het YHA Hostel. Pfff, wat was ik brak zeg. Na een busreis van ongeveer 7 uurtjes was ik eindelijk op de plaats van mijn bestemming.

Zondag was mijn enige dag in Tamworth voordat ik naar de Leconfield Ranch ging. In mijn hostel (wat bezet werd door Koreanen) waren ook andere lui die ook naar de Leconfield Ranch gingen: Kevin (Norway), Mimmi (Zweden), Silke (Belgie), Esther (NL), Maria (NL), Noor (NL) & Mike (USA). Het werd die zondag een fantastische dag, iedereen kon goed met elkaar opschieten en de avond werd afgesloten met een heerlijke BBQ.

De volgende dag stond ik om 8 uur op. Voordat ik naar de Ranch ging moest ik uiteraard een hoed kopen. Samen met de anderen hebben we hoeden aangeschaft om alvast in de stemming te komen! Om 9 uur werden we opgehaald door eigenaar Tim. Deze kwam met een bus richting ons hostel om ons naar de Ranch te brengen. Eerst gingen we nog effe naar het oude vertrouwde 'Leger Des Heils' om oude kleren aan te schaffen (we zouden aardig vies worden). Met een spijkerbroek, een riem & 2 overhemden ging ik richting de Ranch!
Na ongeveer 3 kwartier rijden kwamen we aan op de Ranch. OMG! Wat was het mooi. Heel erg cliche: Net als in de film. Middenin de bush zaten we, met heuvels (zeg maar gerust bergen) en alleen maar paarden om je heen en af en toe een langslopende Kangaroo. Ons gastverblijf was top: stapelbedden in de sfeer van country: Awesome!

De eerste dag maakte we kennis met onze paarden. Ik kreeg 'Blue Eyes' (BE). Eerst kregen we van Tim les in 'Natural Horsemanship': Het omgaan met je paard. Hij legde uit dat het belangrijk was om je paard als vriend te beschouwen en dat je dit ook aan hem moest laten merken.
In Nederland ga je eerst in de bak oefenen. Wij hier uiteraard ook, maar we gingen daarna wel gelijk de bergen in! Oh wat zag het er toch allemaal mooi maar erg stijl uit. Niets van te merken als je op een paard zit. Vertrouwen hebben in je paard is alles waar het om draait. Dit moet je dus vooral doen als je langs de randen loopt. Dus niet naar beneden kijken!

De rest van de week deden we onwijs veel dingen: Lasso werpen, whipcracking, schapen vangen & scheren, hoefijzers omdoen en ga zo maar door. Oh man wat was het toch cool. Elke dag werd ik meer een cowboy en er hing echt een westernsfeer rondom de Ranch.

En toen kwam donderdag. De meest vette dag tot nu toe in Australia. Nadat we de paarden hadden klaar gemaakt zijn we een tocht van in totaal 4 uur gaan maken in de bergen. Op een gegeven moment kwamen we aan op een vlakte en kregen we de opdracht om een kudde koeien te verdrijven richting een soort arena. Damn wat vet! Eindelijk het echte werk! En wat was het cool, gewoon niet te beschrijven. Toen had ik echt het gevoel dat we echte cowboys waren.
Na de lunch gingen we fysiek flink aan de bak. Koeien vangen, castreren & brandmerken. Ik & Kevin waren de wat fysiekere cowboys, dus wij gingen maar aan de bak. Tering wat is dat zwaar zeg, worstelen met een koe. Ons motto van die middag was dan ook: 'Forget the techniques, just kill it! Sound Good?!!!!' En ja hoor, we gingen tekeer op die beesten en wat waren de gevechten zwaar. Nadat we de koeien hadden getackeld hielden we ze vast en werden ze gecastreerd en gebrandmerkt. De ballen worden daar zonder verdoving eraf gesneden (achteraf wel een soort poeder op gegooit). Wat moeten die beesten toch een pijn hebben gehad.

's avonds werd de week afgesloten met een heerlijke BBQ (ik ben hier alleen maar aan het BBQen!) en werden uiteraard doe ballen van eerder die dag op de BBQ gegooit. Het smaakt gewoon naar gebakken ei!

Nu ben ik weer in hartje Tamworth. Vanavond gaan we met de groep stappen. Maar wat was het toch gaaf. 1 van de gaafste ervaringen ooit. Cowboytje spelen net zoals in de westerns, The Cowboy Way.

Het leven hier is cool. Mijn volgende bestemming is ergens rond Brisbane. Nu eerst lekker genieten van het countrylandschap met mijn hoed op en een lekker koud Tooheys New biertje.

Oja, en als je wilt weten hoe het hier aanvoelt, check dan op youtube de videoclip van Kings of Leon met het nummer 'Back Down South'. Het leven is mooi....

'Wait 'til you see the light,
And we hear those fights,
I'm going back down south now.
I don't want to know,
How far you wanna go,
I'm going back down south now'

X

Knoes

  • 18 Februari 2012 - 06:18

    Sjaak:

    Ik heb het altijd al geweten cowboy knoes. Zoals op je politie iets door den Haag reed. Op zoek naar boeven die je kon vangen. Wat zal dat veranderen strakkies ik zie het helemaal voor me. fietsend door den haag met een lasso om je nek. En een politiehoed op. Zodra je de eerste winkeldief in de smiezen krijgt achtervolgen, neerhalen met een lasso. Worstelen castreren en brandmerken en de cel in.

  • 18 Februari 2012 - 07:00

    Jenny:

    Hahahhaha wat een verhaal Mars! Klinkt fantastisch! Precies zoals je had gehoopt geloof, misschien nog wel mooier! Super, nou fijn dat je zo hebt genoten! En als je trek hebt in een biertje! Let me know ;)! I am still in Brisbane ;) xx

  • 18 Februari 2012 - 07:58

    Michelle:

    Hey mars, ik zij toch dat het cool was;-)
    En wat de groetjes betreft het een meisje elanie! Ik weet niet of je haar gezien maar echt een leuke meid!!
    Ben blij dat jij het net zo heb ervaren als ik!! Hebben jullie ook leren laso werpen en whip craken?

    Xx michelle

  • 18 Februari 2012 - 08:02

    Michelle:

    Sorry die laatste vragen waren over bodig ik had er overheen gelezen!!
    Maar je terug in nl. Het whip cracking nog is wil pRoberen ik heb een echte Aussie whip thuis liggen;-) daar gekocht! Hihi
    Have Fun mate

  • 18 Februari 2012 - 19:54

    Gien:

    Wat gaaf allemaal Mars!!
    Die cowboylook die staat je wel haha.. Maar die ballen eten, seriously? Gaat wat ver hahaha ;)
    Superleuk om te lezen hoe je het daar naar je zin hebt, geniet ervan!! Xx

  • 18 Februari 2012 - 21:02

    CObus !!!:

    Mars, mijn jaloezie is niet te temmen hoor. Stop er eens mee man. Echt waanzinnig. Heb vorig jaar in Canada ook buiten paard gereden bij Menno & Clema, maar was beslist geen cowboy. Ziet er echt goed uit. Die ballen eten ? Ja ze eten daar ook Kangoeroe, terwijl veloe Aussies dat toch vreemd vinden. Ken je de Aussie-Wave al ??

  • 19 Februari 2012 - 08:36

    Noor:

    Hee Marcel, je blog stond nog open op de computer, dus ik voeg nog even wat toe:)
    Ik vond het zooo gezellig om met jou en alle anderen op de ranch te zijn, echt een soort van familie.
    Dus ik zeg, Reunie als iedereen weer thuis is!!
    xxxx noor

  • 20 Februari 2012 - 09:20

    Rem:

    Ik hoor een sollicitatie bij levende haven aankomen ;)

    Vette verhalen mate!

    Cheers

  • 20 Februari 2012 - 12:26

    Sjoerd:

    Ziet er goed uit chef, mooie foto's !
    Lekker die koeienballen haha :-)

  • 20 Februari 2012 - 20:51

    Ma En Pa:

    Echt gaaf wat je op de ranch hebt beleefd! Past helemaal bij je! Leuke foto's, maar die koeienballen!!!!!, als je dat lust dan wordt het straks thuis alles eten! Het is wel bizar dat castreren zonder verdoving. Je bent nu weer ergens rond Brisbane dus zien we uit naar je volgende verslag! Het nummer Back Down South hebben we al ettelijke keren gedraaid, wereldnummer!, maar dat wisten we al, want jij had het thuis al een keer of duizend gedraaid! Veel liefs

  • 21 Februari 2012 - 07:19

    Jans&Astrid:

    Marcel uit jou reisverslagen is op te maken dat jij het ontzettend naar je zin hebt.
    Maak er mooie tijd van en geniet ervan .
    Wij blijven jou volgen.
    Groetjes Jans & Astrid

  • 21 Februari 2012 - 08:28

    Colin:

    Dude you´re a ball breaker !

    Ja de eiwitten he??? hahahhaha
    Dude goed om te zien dat je je goed vermaakt op brokeback mountain ;)

    De installatie is komende donderdag maar ik zal het je zo ook nog even smsen !

    Take care my brother from another mother

  • 21 Februari 2012 - 15:30

    Wendy:

    Hey Marcel,
    Wat een G-E-W-E-L-D-I-G-E verhalen!!! Het straalt ervan af dat je het daar super naar je zin hebt! Je foto's zijn ook helemaal top, je ziet er echt gaaf uit met die cowboyhoed Mars, staat je goed man. O, wat zielig voor die koeien zeg. En voortaan als ik gebakken ei eet, moet ik denk ik aan jou denken ha ha.
    Hey, geniet van ieder moment hè Mars!!! Doeiiiii, Wendy.

  • 21 Februari 2012 - 18:25

    Tim:

    Marcel Eastwood!

    Mooie verhalen en lekker die stierenballen hehe!

    Straks wissel je bike nog in voor het paard ;)

    Geniet er van Dundee!

    Tim

    P.S.
    Hoe ver ben je met je kleurtjes in je pretpakket? ;)

  • 22 Februari 2012 - 18:12

    Wil Mooiman:

    Hoi Marcel "Wayne", staat je goed man....paard, hoed, uiterlijk. We genieten van je verhalen!
    Groetjes van de Mooimannen,veel liefs.
    Wil

  • 22 Februari 2012 - 21:49

    Conny:

    Hey Marcel, ik zie dat je het erg naar je zin hebt,leuk om je verhalen te lezen! Geniet lekker,ik blijf je verhalen volgen. Doeiiiii xxx Conny,Marvin en Stefan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tamworth

Marcel

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1129
Totaal aantal bezoekers 46827

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Americana

08 Januari 2012 - 02 Juli 2012

The Far Side of the World

Landen bezocht: