Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

23 Februari 2012 | Australië, Surfers Paradise

Aloha from….Surfers Paradise!

De weg van de mooie heuvels naar het witte strand: Het werd tijd om uit Tamworth weg te gaan. De groep viel uiteen (iedereen ging weer zijn eigen weg) en ik bleef nog met Maria & Silke over. Ik besloot maar om dinsdag te vertrekken naar mijn volgende locatie!

Tijdens mijn trip naar Brisbane kwam ik langs Surfers Paradise. Je zou denken als je de naam hoort dat je in een klein surfersdorpje bent, maar nee hoor: Surfers Paradise is een soort Miami 2.0! Hier moest ik dus nog een keer naar toe.

Om 01:45 uur (wat een tijd!) in de nacht vertrok mijn Greyhound Bus richting Brisbane. Er was geen directe verbinding tussen Tamworth & Surfers Paradise, dus ik moest eerst via Brisbane reizen om daar weer een bus te pakken richting Surfers Paradise. Ik heb in totaal 12 uur in de bus gezeten! Als je bijna 2 meter bent en je vrij lange benen hebt, is zo'n busreis een hel. Maar het viel mee. De stoelen links van mij waren niet bezet dus ik kon lekker m'n benen strekken. Ook had ik m'n ipod opgeladen dus ik kon 2 lange films kijken en uiteraard muziek luisteren!

Om ongeveer 13:00 uur kwam ik aan in Surfers Paradise. Ik moest nog een uurtje wachten op de (gratis) Shuttle Bus van m'n hostel, dus ik had nog effe tijd om een 'Subwaytje' te pakken.
Nadat ik werd opgehaald door de shuttlebus bleek dat mijn hostel in een haventje was gevestigd! Supercool uitzicht vanaf the balcony!
In mijn kamer maakte ik kennis met Burton (USA) & Kurt (Engeland), die ook op doorreis waren. Supertoffe gasten waarmee ik de aankomende dagen Surfers Paradise onveilig ga maken!

De volgende dag ben ik het centrum van Surfers Paradise gaan ontdekken. Nadat ik de nodige spulletjes had gekocht, ben ik naar het strand gegaan. OMG! Hoe verder ik kom, hoe mooier de stranden worden!

Nadat ik weer terug was in het hostel, heb ik mij samen met 'Kurt & Burt' (hehe) opgegeven voor de 'Wednesday Bar Crawl': Een kroegentocht die ons naar 5 clubs zou brengen! Vanaf 17:00 uur zaten we al aan het bier en waren we in het gezelschap van ongeveer 100 backpackers!
Tijdens de 'Bar Crawl' zijn we opgetrokken met een groep kiwi's. Toffe dudes & chicks en ik heb alweer een paar adresjes waar ik kan verblijven tijdens mijn trip naar New Zealand: Superchill!

En ja….nu ben ik pas een haf uur wakker….ik heb een kater…..ik ben loom….Surfers Paradise rockt….en hoe! Deze cowboy gaat vandaag maar eens lekker niets doen!

Lieve mensen, bedankt voor al jullie reacties! Het zijn er altijd superveel en dat doet me altijd goed! Ik kijk er weer naar uit, dus ik ga ze wel weer zien verschijnen! THANX!

De volgende bestemming is Brisbane, dus ik hou jullie op de hoogte! Take Care everybody!

X

Knoes

  • 23 Februari 2012 - 05:51

    Mevrouw Pottjegort:

    Lekker wel!!! :D Genieten daar he?
    Have fun nog! En tot volgende week!! Zin in :) Xx

  • 23 Februari 2012 - 07:56

    Toppie:

    Ben je wel op tijd terug "zoon". Aanstaande dinsdag 28 februari 2012 om 14:00 uur wordt je in de PP-ruimte verwacht.....!!! Have fun.

  • 23 Februari 2012 - 14:41

    Priss:

    Knoes! Wat doe je daar toch gave dingen en je beschrijft alles wat je doet en mee maakt ook zo leuk! Heerlijk om te lezen!
    Ik zou je verslagen uitprinten als je thuis bent en er n mooi boek van maken! You will never forget this!!!!

    As dinsdag begint de PP week! Ik zal je missen! Maar als je nog wat post, lees ik t uiteraard voor in de bus!

    Take care and have fun!
    XxPriss

  • 23 Februari 2012 - 19:33

    Carla:

    Ha Marcel,

    t klinkt nog steeds al een groot feest. Je was vanmorgen op de briefing:-) Althans je foto, ik denk dat je er zelf nog niet veel zin in hebt:-)

    groetjes van Carla

  • 24 Februari 2012 - 05:40

    Sjaak:

    Mars, heb je al gekeken of ze ook massages geven in oz?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Marcel

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 46828

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Americana

08 Januari 2012 - 02 Juli 2012

The Far Side of the World

Landen bezocht: