Trail Of The Crocodile Hunter - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu Trail Of The Crocodile Hunter - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

Trail Of The Crocodile Hunter

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

28 Februari 2012 | Australië, Brisbane

'Crikey!'

I'm back in Brisbane! Zondag ben ik vanuit het regenachtige 'Surfers Paradise' (het regende 4 van de 5 dagen :s) weer terug naar Brisbane gereden. Aanstaande vrijdag vlieg ik naar Auckland, dus het is beter dat ik rond Brisbane blijf.

De week begon lekker. Terwijl ik een mooi plaatje van een gebouw wilde schieten, gaf mijn o zo trouwe cameraatje aan dat er een 'lens fout' was. Na een dagje rust gegeven te hebben bleek dat mijn cameraatje het had begeven. Vlug de binnenstad in om een nieuwe camera te halen voordat ik naar New Zealand ga! In een electronicazaak had ik een mooi cameraatje op het oog. De technologie is natuurlijk weer verder dus ik heb er eentje in HD Quality gekocht....beter!

Terug naar Brisbane. Zoals ik u al vertelde valt er in Brisbane weinig te doen. Ik wilde graag nog effe een dagtripje doen deze week. Ineens zag ik in het hostel een foto van de legendary 'Crocodile Hunter' Steve Irwin! Zijn dierentuin, 'The Australian Zoo, Home Of The Crocodile Hunter', ligt ongeveer 1 1/2 uur van Brisbane vandaan. Dit moest ik uiteraard niet missen.

Vanochtend moest ik om 07:30 uur at Roma STR (bus/treinstation) zijn. Fucking vroeg dus! Ipodje in en gaan met die banaan!
Om ongeveer iets over negenen kwam ik aan bij de Australian Zoo! Al meteen bij de ingang was er een grote foto aanwezig van de held in kaki kleding met daarop de tekst ' You've just gotta keep the feeling!' Nadat ik de entree had gepasseerd kom je gelijk uit op een standbeeld van de familie Irwin. Een mooie ode aan 's werelds grootste 'wildlife protector'!

Van Otters tot Tasmaanse Duivels (heel cliche maar ik wilde er een meenemen! Wat een toffe beesten!), van Koala's tot Kangaroos & van Crocodiles (crocs) tot tijgers, alles was aanwezig in de zoo. De kangaroos hebben een groot terrein voor zichzelf. En ja hoor, denk je van die hoppen allemaal heen & weer: Hell No! Die gasten liggen gewoon lekker languit in het gras te wachten op snackies die bezoekers hen geven. Geef ze eens ongelijk! Ik zou precies hetzelfde doen. Voor 2 AUD kreeg je uit een automaat een zakje voeding voor de Kangaroos. En ja hoor, die beesten zijn zo tam als ik weet niet wat. Handje voor hun smoel houden en gaan! Eentje was zo beidehand om met zijn pootjes mijn hand vast te pakken. Awesome!

In de middag werd ik getrakteerd op een Crocodile show waar veel dieren in voor kwamen. Gaaf om te zien hoe ze die beesten kunnen regiseren om een showtje te geven!

Nadat ik de zoo helemaal had gezien realiseerde ik me wel een ding: Wat zijn de beesten op de wereld mooi. De hele zoo ademt Steve Irwinsfeer & zijn missie/gedachtegang uit!Supertof gewoon!

Rond 16:30 uur werd ik weer verwacht op de parkeerplaats van de zoo & ben ik nu weer terug in het Hostel.

Morgen ga ik naar 'Koala Pine', een koalapark in de buurt van Brisbane. Nu ga ik lekker genieten van een heerlijke maaltijd en een dikke pint!

Take care everybody en don't forget: CRIKEY!

X

Knoes

p.s. op verzoek van Prisc wil ik de groeten doen aan alle members van de F-sectie van de PP! Alles gaat hier goed en ik mis mijn lange lat wel een beetje. Ik ben hier nog niet in aanraking gekomen met de Riot Police, maar dat gaat wel de komende dagen komen. Kijken of we dezelfde tactieken hebben! Nog een paar PP weekjes en ik zit weer in de Mawa naast jullie, wachtend op wat actie.....

Oja, 'papa Toet', waar blijft mijn alimentatie van de afgelopen maanden? Mijn zakgeld voor bier raakt een beetje op, dus ik zie graag wat geld deze kant komen!

Have fun deze pp-week en werkse!

Voor nu: GET TO THE CHOPPER!

  • 28 Februari 2012 - 10:17

    Sjaak:

    HOE KUN JE JE LANGE LAT NOU MISSEN!! Die moet je juist gebruiken daar man. Niks koala''s kijken en kangeroo's voeren, achter de meiden aan daar. vergeet de Steve Irwin sfeer en zorg dat een Mars Knoes sfeer hangt in en om Brisbane... :) just kdding ouwe!!

  • 28 Februari 2012 - 11:58

    Spaans:

    Je bent goed bezig Mars! Genieten hier!

    Pas je wel een beetje op jezelf, drink je niet te veel en eet je wel gezond?

    Hoooooiiii!!!!!!

  • 02 Maart 2012 - 14:12

    Priss En De F Sectie:

    Knoes! Bulent is pretty fucked up zegt hij net, want hij mist je! En of je daar even wilt kijken of ze n Penn vis molen type 560 hebben en wat die kost. Misschien heb je nog plek in je koffer op de terugweg. Hier kosten ze 150 per stuk.

    We staan nu bij n demo en t is verder heel rustig. Je hebt niks spannends gemist.

    Toet zegt dat hij je zuiniger heeft opgevoed. Het kan niet dat je geld nu al op is!

    Take care!!!!!

  • 03 Maart 2012 - 09:48

    Patrick:

    Echt onwijs leuk om zo op de hoogte te blijven van je reis. Was wel een goeie tip.
    Doe nog ff voorzichtig Mars, en geniet ervan. Je bent maar een keer jong.
    GR. Pat F-ploeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Marcel

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 46819

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Americana

08 Januari 2012 - 02 Juli 2012

The Far Side of the World

Landen bezocht: