All Along Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu All Along Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

All Along Cape Reinga

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

06 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Paihia's calling!

Na een weekend in Auckland te zijn geweest was het weer tijd om de hort op te gaan. Ik besloot om naar het noordelijkste puntje van New Zealand te gaan voordat ik naar het zuiden ga!

Afgelopen maandag ging de wekker om 06:00 uur, af en toe vroeg op staan is niet erg, maar ik had niet echt lekker geslapen (en nee, er was dit keer geen surkende Koreaan in mijn dorm). Dus ik stond om 07:00 uur aardig brak met mijn bakkes bij de bushalte in afwachting van de bus. In de bus zaten een paar Nederlanders en aardig wat Britten. De stemming zat er op de heenweg al aardig in!
Na ongeveer 5 uur in de bus te hebben gezeten, kwamen we aan in het mooie Paihia. Paihia is een klein rustig kustplaatsje in het noordelijke gebied. Nadat ik met de anderen had ingecheckt, ging ik met Marijn (een Hageneese!) het dorpje verkennen en biertjes drinken.

In de avond stond de zoveelste BBQ op de planning en de groep was cool: Nederlanders, Canadezen, Britten, Zwitsers, noem het maar op, alles in 1 grote pot! Na de BBQ gingen we de kroeg onveilig maken en ook daar ging het aardig los. Na het zoveelste biertje ben ook ik maar op de tafels gaan dansen waarbij het bier rond de kroeg vloog! Maar ja...vandaag moesten we om 07:10 uur weer bij de bushalte staan. Ik kreeg weer een deja vu (Timmeh! Het is 'Deja VOE!') van de Leconfield Ranch. Alleen dit keer helaas niet opstaan met countrymuziek!

Vandaag stond een coole trip op het programma: Cape Reinga! Zoals ik al eerder vertelde, het noordelijkste puntje van New Zealand.
De busreis was lang, maar de stemming (ondanks de kater) was top. Eerst stopten we bovenop een clif, waar het uitzicht niet te beschrijven was: Het wordt met de dag alleen maar mooier en het is niet te beseffen hoe mooi het daar was! Knoestertje was even niet druk meer, maar stil...

Daarna zijn we richting de stranden geweest en als je daar loopt, naar het water toe rent, duikt en weer naar boven komt, dan besef je maar 1 ding: Dit is zo mooi! Na het strand zijn we gaan 'Sandboarden' in de duinen. Nee, geen duinen zoals in het Haagsche, maar echte duinen: Big Ones. Met een bodyboard, surfshirt & swimshort aan naar beneden gaan met een aardige snelheid. Hele coole ervaring en ik ga denk ik maar in de Haagsche duinen hetzelfde doen ;-)

Tijdens de terugreis zijn we nog onderweg 'Fish 'n Chips' gaan eten. Relaxed na zo'n vermoeiende dag!

Voor nu, effe genieten op mijn verandaatje van alle mooie beelden van vandaag. Straks in de kroeg een pubquiz doen en bier, heel veel bier! Want vanaaf is de laatste avond in Paihia.

Morgen keer ik weer richting Auckland om daar mijn trip naar het zuiden te plannen.

Today was a beautiful day, i didn't let it get away...

Cheers,

X

Knoes

p.s.

Jen: Ik had weer een snurkende gozer in m'n dorm! Maar dit keer gelukkig geen Koreaan! Ik heb hier nog geen mooie bruggen gezien ;) X

Noor: Noortjjjjjjje (ik weet dat je dat niet leuk vindt hehe)! Alles goed op de ranch? Het doet me goed om te horen dat we de leukste groep in tijden waren, maar het was ook gewoon awesome daar. Ik heb af en toe m'n cowboyhoed nog op. Ik mis het! Doe mijn 'braaaah' Kevin de groeten: ' Where's the beach?! That Way!!!!!' X

Gijs & Mo: Super om van jullie te horen! Alles goed daar? Het is hier super en ik geniet nog effe van m'n verlof. Doe iedereen de groetjes van me, ook aan Fan & Steef (als je ze in de tuin ziet). Wordt die kleine al groter?

Dirolfo: Ouwe! Ik mis je drumslagen en het jammen met Cason. Maar we gaan weer knallen als ik terug ben. PP-week was zeker saai? Geen gewonden gevallen (met sporten)? hehe. Brokeback! Hahaha, Colin hoorde ik ook al, hehehe fuckers ;)!

  • 06 Maart 2012 - 07:42

    Sjaak:

    Mars, bier bier bier man man man wat n leven... Ps foto van Marijn!!!!

  • 07 Maart 2012 - 20:29

    Timmeh:

    Marcel!

    Weer mooie verhalen, katers en mooie foto's!
    Let je ook wel dat je een beetje vitamines naar binnen werkt dan alleen maar bier?!

    Het landschap ziet er bijzonder mooi uit!
    Ik heb gehoord dat NZ zelfs een betere spot is dan OZ voor backpackers. Ben benieuwd hoe jij er over denkt!

    Veel plezier nog in het land van de kiwi's en de maori's!

    Take care!
    Tim & Michelle

    P.S.
    Ik zeg toch Deja VU ;)

  • 07 Maart 2012 - 21:20

    Ma En Pa:

    Marcel, gave foto's van waar je bent geweest op het Noorder eiland, je geniet wel van het vrije leven! Ik heb dinsdagochtend Kees gebeld en verteld dat je naar het Zuider-eiland komt. Het is het uiterste puntje, maar dat wist je al. Je bent van harte welkom, en ik heb verteld dat je hem zou bellen. Ik heb hem verteld dat je Marcel heet en hij zei: zeker vernoemd naar zijn opa. Hij zei, ik noem hem gewoon Maarten. Jullie foto hangt al aan de muur, heel gaaf.

  • 08 Maart 2012 - 15:58

    Sjoerd:

    He Mars, post is ff een foto van Marijn! Misschien ken ik hem wel...

  • 08 Maart 2012 - 15:59

    Sjoerd:

    ps. Blijven drinken anders droog je uit! ;-)

  • 08 Maart 2012 - 18:46

    Dirolfo:

    PP was weer niks wel gezellig!!
    The Pat en ik hebben cursus gehad mawa in Hollands Midden we kwamen we zagen en overwonnen!!!

    veel suc6 en niet te veel bier dat is niet goed voor je buik... uit ervaring zeg ik dit jochie...zucht... steun.

    groetjes van de rest van de fam.
    Als Sje dit ziet dan moet ik steeds uitleggen dat oom Marcel verweg is op vakantie

  • 08 Maart 2012 - 18:48

    Dirolfo:

    P.S. De Maarten Marcel song /rap is bijna klaar dus... heb je wat moois voorals je terug bent.
    xje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Marcel

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 46820

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Americana

08 Januari 2012 - 02 Juli 2012

The Far Side of the World

Landen bezocht: