The Fellowship - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu The Fellowship - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

The Fellowship

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

14 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Tn koutou!

De reis is nu echt begonnen.De leden van The Fellowship zijn bekend. In Auckland besloten Bobby, Remy, Bouke & ik om een camper te gaan huren voor de aankomende weken in New Zealand (NZ)! In onze kamer zaten Xavier, Laurien & Herre. Deze wilden ook mee, dus onze 'Fellowship' was compleet.

De route stond al vast. Vanuit het Noordereiland doorstromen naar het Zuidereiland.
Maar wat werd als eerst bezocht? Als 'die hard' filmfan stond mijn besluit al vast. Gelukkig waren mijn reisgenoten ook filmfans, dus mijn wens ging in vervulling. Dichtbij het plaatsje Matamata, ligt een van de meest beroemde filmlocaties van de wereld: Hobbiton! We gingen dus echt naar 'The Shire' uit The Lord Of The Rings (LOTR)!
De avond voordat we naar The Shire gingen waren we aardig bezopen en kreeg een van ons het 'briljante' idee om ons als de karakters uit de LOTR films te gaan verkleden. De volgende dag zijn we (met koppijn) richting een verkleedwinkel gegaan en hebben we pruiken gekocht. De rolbezetting was als volgt:

Frodo - Xavier (hoefde geen pruik op want hij leek al op een Hobbit)
Bobby - Aragorn
Remy - Gandalf
Marcel - Legolas
Bouke - Gollum
Laurien - Arwen
Herre - Gimli

En toen waren we er ineens, midden op de set van de LOTR. Alle huisjes en tuinen waren in tact gehouden voor het toerisme (uitmelken die zooi! Waarom niet?). Het was zo'n gave ervaring om ineens voor het wereldberoemde 'Bag Inn' te staan en door Hobbiton te lopen. Awesome!

Na deze superervaring zijn we terug naar Matamata gegaan. Ineens zagen we bij een kruising 'Pancake House OMA' & 'Wij zijn open' staan. Wooooooo! Een Nederlands restaurantje, midden in Matamata! Daar moesten we wat gaan eten. De eigenaren waren kinderen van Nederlanders. Maar zij konden een heel klein beetje Nederlands praten en verstaan. In het restaurant stonden niet alleen pannekoeken op het menu, maar ook patat, kroketten, frikandellen enz. op! Wij liepen daar als kleine kinderen te gillen om een patatje, yeah! Na 3 maanden heb je er gewoon zin in! Na het eten wilden we weggaan, maar toen kwamen de mede-eigenaren het restaurant binnenlopen. Het was een Nederlands echtpaar (dierenartsen) die al 10 jaar in NZ woonden. Ze waren blij dat ze weer eens Nederlanders zagen en spraken, dus besloten we nog om met hen een biertje te drinken!

Het reizen in een camper bevalt prima en elke dag is het feest in de camper: Keiharde rockmuziek aan, ramen open en songs als ' Little Lion Man' & 'Lonely Boy' meezingen, elke dag boodschappen halen, bier drinken en BBQ-en. Het leven bevalt me hier wel!
Tijdens de reis zijn we ook in Rotorua (Thermal baths!) en Taupo (Lake Taupo, 1 van de grootste meren ter wereld!) geweest. In Taupo kwam ik weer mensen tegen waarmee ik naar het Noorden ben gereist. Supercool om ze weer te zien en de groep was weer compleet. In de avond zijn we met z'n allen de kroeg ingegaan en begonnen we met 'BeerPong': Met een tafeltennisballetje naar bekers met bier gooien en elkaar zo proberen kapot te spelen. Het bier ging er dus aardig snel in en samen met Bouke waren we een soort van Barneveld en Stompe. Na aardig wat rondes overleeft te hebben, werden we door een stelletje Israëlieten eruit gegooit. Mooi, want het werd tijd voor de dansvloer! Het werd aardig laat daar in Taupo....

En nu zijn we in hoofdstad Wellington. Vandaag gaan we de stad verkennen en een camping zoeken. Morgen gaan we met de Ferry richting het Zuidereiland. Damn, wat gaat dat mooi worden.

Cheers,

X

Knoes

• 14 Maart 2012 - 06:53

Sjaak:

Hee bierzuipende bbqende hobbit, denk je ook aan de kilootjes???

• 14 Maart 2012 - 11:17

Wil Mooiman:

Hoi vriend!! ben weer helemaal bij gelezen....wat een avonturen, helemaal geweldig. Geniet verder van alle mooie dingen, groetjes van de Mooimannen en een dikke kus van mij.

• 14 Maart 2012 - 12:28

Michelle:

Heey mars,

Ik vind het cool om je verhalen te lezen! Je maakt mooie dingen mee, en volgens heb je het meer dan naar je zin!
    Have Fun, je hebt het zo verdient!
    Geniet er van zo lang het nog mag duren!!

Xxxxx Michelle

• 14 Maart 2012 - 18:15

Priss:

hoe is je lever er aan toe na al dat bier????

Geniet er van!!! en Proost!!!