Road Trippin' - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu Road Trippin' - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marcel Knoester - WaarBenJij.nu

Road Trippin'

Door: Knoes

Blijf op de hoogte en volg Marcel

18 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Tn koutou!

De road trip is afgelopen week echt begonnen. Nadat we 2 dagen in Wellington (vette stad!) waren geweest, besloten we richting het Zuidereiland te gaan. Om 18:30 uur vertrokken we met een ferry richting Picton, de aankomstplaats op het Zuidereiland. De reis duurde ongeveer 3 1/2 uur. Voor ons was het niet lang, want we waren verschillende luidruchtige kaarttoernooitjes gaan spelen, tot ergernis van medereizigers, hehe.

Nadat we waren aangekomen in Picton zijn we direct doorgereden naar Blenheim, waar ons een heerlijk bed stond op te wachten. Dit bleek een sfeervol hostel te zijn en het zag er allemaal heel relaxed uit.

Na de nacht in Blenheim zijn we direct doorgereden richting Nelson. Daar verbleven we op een camping midden in bossen, omringt door de bergen. Dit was ook de eerste nacht dat ik in een tent moest slapen (te vaak in de camper gelegen). Het was aardig fris, maar ik had een goede slaapzak waar ik helemaal in kon liggen: Yeah!
Na de koude nacht zijn we direct richting Westport gegaan. Ons eerste stadje aan de westkust. Het was zaterdag 17 maart, oftewel: St. Patricksday! Voor de 'niet kenners' onder u: St. Patricksday is de nationale feestdag van Ierland, waarbij men de beschermheilige van het land, Sint-Patricius herdenkt. Ook in New Zealand (NZ) wordt dit gevierd. Dus met groene shirts, groene verf en een tijdelijk groen hart zijn we in Westport gaan stappen. Wat een superstemming was er in de kroeg: Iedereen was in het groen, veel bier, veel vrouwen, een Ierse band die folknummers speelde en een goede stemming! Het was super om op Ierse nummers te dansen en te stampen!

Ai, ai, ai! 10:00 uur ging de wekker weer: Uitchecken. Na het uitchecken begonnen we aan onze road trip langs de westkust: Wat een mooi gebied was het toch. De snelweg lag langs de kust en we zijn aardig wat gestopt om onze ogen te plezieren: Damn, wat is het hier toch mooi!

Met een dikke rocksoundtrack en een goede stemming in de camper, reden we naar Franz Jozef. Er blijken hier gletsjers te zijn. Morgen maar kijken wat er hier te beleven valt!

'Road trippin' with my six favorite allies
Fully loaded we got snacks and supplies
It's time to leave this town
It's time to steal away
Let's go get lost
Anywhere in New Zealand'

X

Knoes

• 19 Maart 2012 - 17:13

Michelle:

Hey mars,

In franz josef moet je de gletsier beklimmen met lange tocht!! Je hebt een gletser walk en climb! Ga voor de climb!!! Dat kun jij wel aan;-) Dan moet je echt met punten aan de voorkant van je schoenen en ijs pikhouweelen in het ijs omhoog klimmen heel gaaf!!

Verder kun je ook heel gaaf qaud rijden over een rivier bed van keien!! Ook heel gaaf!!!!

Have fun!!!

Xxxxx michelle

• 27 Maart 2012 - 08:07

Tineke:

Gisteren met je moeder gelopen dus had al veel gehoord. Ziet er gaaf uit. geniet.